bye bye :D
<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5821656434177286023\x26blogName\x3dal+kisah+cik+s0uL\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://s0ul-cadberrysoul.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://s0ul-cadberrysoul.blogspot.com/\x26vt\x3d4052679986212199513', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



Assalamualaikum! speaking here is norsoleha bte wazil @ soul . Do follow and leave your footprint on my tagboard :) Be nice here.
Facebook | Twitter

Navigations~


Isnin, 20 Februari 2012 | 2:30 PG
t!dAk mAhU h!p0kR!t b!Le bErUbAh :P || Back to top


“Berubah ni perlukan keikhlasan…” “Saya mahu berubah kerana saya sendiri yang ingin berubah. Saya mahu melakukannya dengan ikhlas, bukan kerana disuruh.” “Buat apa berubah kalau hati tak betul”


Asal tiba-tiba jew aku tulis ayat cam ney erk ?? dah buang tebiat apew . n0  laarrhh . aku still waras lagi  :P .  Sebenarnya ayat kat atas tu aku copy paste jew , hehe . tapi mesti pelik sikit kan tibe-tibe jew aku nak copy paste ayat camtu . Actually, ayat yang aku copy paste tu adew kene mengena dengan al kisah cik s0ul . hehe .Cerita dye cam ney , pada suatu hari .. ewh maen-maen pulak aku ney . 0ke larh aku serious sekarang :) . Malam tadi aku godek-godek laa dekat kawan baek aku , iaitu siapa lagi kalau bukan miss google . hehe . tengah aku godek tu tibe-tibe terbace pulak ayat atas ney . Bila aku bace jew ayat tu buat aku teringat dekat someone . siapa laa someone tu kan ?? bak kata dato' siti , biarlah rahsie . rahsie cik s0ul . hehe .

Cerita dye cam ney dulu aku rapat dengan someone tu , selalu citew masalah dekat dye . tp sekarang nak kate rapat sangat tak dew laa . tak berani lagi laa nak  rapat dengan someone tu . takut nanti adew yang marah aku pulak . dah jadi satu maslahat . cewah !! nak ayat gempak jew . fikir ney karangan apew . hehe :P . dulu time aku rapat dengan dye , dye pena suruh aku berubah . aku pelik berubah dari segi apew yang dye nak tu . rupa-rupanya dari segi pakaian aku . yup !! memang dari segi pakaian tu aku memang tak macam wanita solehah . harap name jew soleha tapi tak dew laa soleha sangat adew . but, aku tak dew pena buat yang bukan-bukan oke . aku tak liar , aku still boley dengar cakap cume bab pakaian tu , aku memang susah sikit laa . sebab aku jadi cam ney p0wn aku tak tahu laa . maybe c0z nak sangat ikut trend kan , haha .

S0meone yang aku cerita tu pena mintak aku berubah . dye nak sangat tengok aku berubah tapi aku pena cakap dekat dye same macam ayat yang aku copy paste kat atas tu . nampak sangat aku ney keras kepala kan . orang bagi nasihat yang baik p0wn tak nak ikut . tapi aku tak nak ikut tu bersebab . aku bukan tak nak berubah tapi aku takut aku tak boley berubah . aku ingat lagi cakap cg aku " kalau nak berubah tu biar forever jangat sekerat jalan jew . el0k-el0k dah berubah tapi one day buat balik perkare yang lame " . Bila aku fikir balik apew yang dye cakap tu betul jugak . tu sebab laa aku takut nak berubah :)


someone yang aku cerita tu nak aku berubah macam ney laa ,
berpakaian sopan jew , tudung p0wn labuh                                                             
 tapi


aku macam ney pulak . memang still bertudung and tak dedah aurat tapi tengok jew laa shawl tu . ney lah padah nyew nak sangat ikut trend :P

kalau korang nak tahu apew jawapan someone aku tu , cehhh !! someone aku kew ?? tak dew laa , maen-maen jew . sajew nak perasan jap . haha :P . jawapan dye lebih kuang macam ayat yang aku copy paste dekat bawah ney . bila aku bace ayat yang dekat bawah ney , aku rase apew yang dye cakap tu betul . totally true !! but , aku memang tak sedia untuk tu sume , padahal aku tahu nak berubah ney tak perlu persediaan . Allah mesti akan permudahkan niat kite tu . tapi ntah la . susah betul nak cakap pasal ney sume and nak berubah tu , macam berat sesangat ,:( Oke larh , cukup laa untuk hari ney . dah banyak dah aku membebel dekat sini . :P




Allah s.w.t dan RasulNya telah mengarahkan seluruh wanita muslimah WAJIB untuk menutup aurat tidak kira sama ada seseorang itu ikhlas atau tidak, suka atau tidak, disuruh oleh orang lain atau terbit dari hatinya sendiri. Sama seperti mendirikan solat, membayar zakat, puasa Ramadhan dan semua arahan serta larangan Islam yang lain, sama ada seseorang itu ikhlas atau tidak, terpaksa atau tidak. Sekiranya ikhlas dijadikan alasan maka, ramai diluar sana tidak perlu solat 5 waktu kerana sukar mencapai tahap keikhlasan yang ingin dicapai.